در صورت هرگونه مشکل در خرید و دانلود فایل ها یا راهنمایی بر روی گزینه " تماس با ما " که در منوی بالای سایت قرارداده شده کلیک کرده و پیغام خود را برای ما ارسال کنید.

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 41
  • بازدید دیروز : 203
  • بازدید کل : 435252

پاورپوینت حقوق ارتباط جمعی


پاورپوینت حقوق ارتباط جمعی

فرمت فایل : پاورپوینت (لینک خرید و دانلود پایین صفحه)

قابل ویرایش

تعداداسلایدها : 74 اسلاید

فهرست مطالب

تعاریفی از حقوق

تعريف واژه حق

معانی مختلف حق

طبقه بندی حقوق

تقسیم بندی حقوق موضوعه

اهداف اصلی اعلامیه حقوق بشر

مبانی حقوق شهروندی

حقوق شهروندی در ایران

سابقه تاریخی حقوق ارتباطات

آزادي مطبوعات

حق آزادي انتشار

حق كسب خبر

حق دادرسي خاص

شیوه دوگانه در روزنامه نگاری

قانون آزادی مطبوعات درسازمان ملل

اصول کلی نظام آزادی مطبوعات درغرب

مفهوم آزادی مطبوعات ( رسانه )

نظام های تاسیس واداره مطبوعات

معیارهای آزادی مطبوعات ( رسانه ها )

معیار های استقلال

معیارهای انتقاد

نظام های رسانه ای ( دیدگاه هنجاری)

دیدگاه­های حقوقی دولت های عضو کوپیوس درخصوص محتوای برنامه های ماهواره ای

نتیجه طرح فرانسه

طرح شوروی

4 نظریه

نتیجه

بخشی از اسلایدها :

تعاریفی از حقوق

1- واژگانی را در برمی گیرد که در یک معنای وسیع کاربرد اخلاق وعدالت رانشان می دهد.

2- جمع حق است :مجموعه اختیاراتی که به موجب آن هرفرد می تواند چیزی ازدیگران بگیرد،آنان را به انجام یاانصراف ازچیزی وامتناع ازامری وادار سازد .

3- حقوق به معنای اخص : مجموعه قواعد ومقررات حاکم بر روابط اجتماعی که از طرف قدرت عمومی وضع واعمال می شود ودارای ضمانت اجرایی هستند . ابن قواعد را حقوق موضوعه نیز می گویندودر هرکشوری کیفیت خاصی دارند .

4- حقوق به معنای علم قواعد قضایی : زمینه آموزشی و پژوهشی دانشگاهی دارد . مانند: (دانشکده حقوق )(مرکز مطالعات حقوقی)و......

تعريف واژه حق

واژه حق در ادب فارسی به معنی درست ، راست ، ثابت ، سزا آمده است .وقتی گفته می شود «سخن حق» به معنی راست ودرست و مطابقت با حقیقت است . در جمله دادگاه به حق حکم داد ، یعنی به عدل و داد ، داوری کرد و دستور داد :

« قُل الحقّّ ولوکانَ علیکَ » حق را بگوگرچه برعلیه تو باشد.

ایزد همه آفاق بدودادگرچه به حق داد/نا حق نبودآنچه بود کارخدایی.

کلمه حق در اصل و ریشه در زبان عرب به معنای ثبوت و تحقق است .

طبقه بندی حقوق

1- حقوق طبیعی : حقوقی که به اعتقاد فلاسفه غربی ، طبیعتی در ذات انسان دارد وجزء لاینفک وجود فرد به شمار می رود وقانونگذار باید به آن احترام بگذارد وفرمانروایان باید تابع آن باشند .

حقوق طبیعی منشاء حقوق موضوعه محسوب می شود . مفاهیمی همچون آزادی و عدالت سرلوحه تمام قوانین است . این حقوق منشاء مخالفت با فرمانروایان بوده وهست .

2- حقوق موضوعه :مجموعه مقرراتی است که درزمان معینی دریک جامعه ،اعمال می شوند.این قواعد شامل رسوم،عرف، قوانین ، رویه های قضایی و.... هستند. این قواعد منشاء الزام واجبارند ووجه مشترک آنها، ایجاد نظم ومحدود کردن آزادی مطلق فرددرزندگی جمعی است .مهمترین عامل اطاعت افراد ؛ ضمانت اجرایی آنهاوترس ازمجازات است.

سابقه تاریخی حقوق ارتباطات

از قدیمی ترین رشته های حقوقی است .نخستین بار در قرن شانزدهم به منظور حقوق طبیعی افراد برای آزادی رفت وآمد و حمل ونقل وکشتیرانی وارتباطات دریایی به کاربرده شد .به مرور زمان به ارتباطات رودخانه ای ، ارتباطات زمینی جاده ای ودریایی ، پستی ، هوایی وفضایی اطلاق شد.

از نیمه دوم قرن بیستم ،عنوان حقوق ارتباطات به زمینه های مربوط به حقوق مطبوعات ، سینما ، رادیو،تلویزیون و...اطلاق شد :

1- در دوره پس ازجنگ جهانی اول ،حقوق مطبوعات مورد توجه بود .

2- بعد از جنگ جهانی دوم وباپیدایش تلویزیون وگسترش وتوسعه رادیو ، بحث حقوق رسانه ها و حقوق ارتباطات جمعی مورد توجه قرارگرفت .

3- توجه سازمان آموزشی ، علمی وفرهنگی ملل متحد (یونسکو) به مباحث حقوق ارتباطات در دهه 1950وانتشارکتابی تحت عنوان حقوق ارتباط جمعی ، موجب شد این بحث به سایرکشورها نیز کشیده شود.


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 374

دیدگاه های کاربران (0)

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دانلود فایل ها بر روی گزینه تماس با ما در منوی بالای سایت کلیک کرده و پیغام خود را برای ما ارسال کنید یا از طریق ایمیل سایت به ما اطلاع دهید.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما